Yellow Brick Road tłumaczenie tekstu piosenki

(“Żółta brukowana droga”)

[Intro]

Musimy się z tym rozprawić póki ci osobnicy są jeszcze młodzi

Jeśli chcesz być zbawiony

nie w sensie religijnym ale żeby nie być uważanym za coś co ten kraj czasami nazywa

Nadchodzi era zysku

Wszyscy mamy przeczucie, że powinniśmy

opuścić nasz rodzinny dom i że każde pokolenie powinno zdziałać coś lepszego

[Wers 1- Eminem]

Dalej, skończmy z tymi bzdurami, dosyć tego

Zaczynajmy, rozpocznijmy tę opowieść, przedstawmy ją

Wróćmy z tym do piwnicy

gdzie możemy przedyskutować oświadczenie nagrane na taśmie,

przedyskutować korzenie muzyki, którą wszyscy znamy i kochamy,

muzyki, którą lubimy, i którą uważacie ja próbuję zniszczyć

Powróćmy do 89, kiedy to byłem chłopakiem ze wschodniej części Detroit

Drogą 8 Mile docierałem do Warren; do terytorium wieśniaków

Chcę opowiedzieć historię, moją historię, której nikt za mnie nie może opowiedzieć

Powiedzieliście, jestem tego świadom że tu nie pasuję

Daliście mi to jasno do zrozumienia, wyrzucają mnie praktycznie z każdego miejsca

z centrum handlowego Bel-Air tylko za to, że się tam zatrzymałem

z czarnej dzielnicy do białej

Okay jest i jasna strona, na którą pewnego dnia przejdę

Wy nazwiecie to przepustką, ja ruszeniem swojego tyłka

poprzez trawnik na wydeptane ścieżki

wydeptane ścieżki, te stare wydeptane ścieżki

te dobre, stare, tak dobrze znane wydeptane ścieżki

[Chorus x2]

Dalej, powróćmy

żółtą brukowaną drogą aż do następnego epizodu

Podróżujcie ze mną do tego wspaniałego miejsca,

które kiedyś nazywałem domem, słodkim domem

[Wers 2- Eminem]

Szwędałem się po ulicach tak często, że nazywali mnie włóczęgą

Czasami wystawiałem kciuk by złapać stopa

żeby ktoś mnie zabrał i podrzucił na trasę 8Mile i Van Dyke

Kradłem pieprzony rower z czyjegoś podwórka

porzucałem go potem w parku

Aby spotkać się z Kim musiałem iść po zmroku do domu jej matki na Chalmers

przechowywała mnie u siebie kiedy własna matka wyrzucała mnie z domu

To wtedy pierwszy raz spotkałem Proof i Goofy Gary na stopniach

domu Osbournów, gdzie rozdawali jakieś ulotki, organizowali pokazy talentów

w Centerline High, powiedziałem im, że czasem wpadnę i zobaczę co się dzieje

Spojrzeli na mnie jak na szaleńca

pokręcili głowami, jakby chcieli powiedzieć, ze biali nie potrafią rapować

Wyrecytowałem wers i na początek zrymowałem coś ze słowem urodziny

Obaj mielismy rymy, które brzmiały podobnie

brzmiały tak samo jak to gówno Big Daddy Kane’a gdzie złożone sylaby

składnie do siebie pasują

Tego dnia rozpoczęła się nasza podróż, wiedzieliśmy,

że kiedyś gdzieś znów się spotkamy i zagramy razem

[Chorus x2]

Dalej, powróćmy

żółtą brukowaną drogą aż do następnego epizodu

Podróżujcie ze mną do tego wspaniałego miejsca,

które kiedyś nazywałem domem, słodkim domem

[Wers 3- Eminem]

Mój pierwszy rok w 9tej klasie, nigdy tego dnia nie zapomnę

Było spokojnie póki nie przyszedł twój koleś MC Sham

powiedział, że Puma to teraz dobra marka, bo klan wypuścił serię

To była plotka, ale chłopie, ależ ona się rozprzestrzeniała

to musiała być jednak prawda, bo człowieku, całkowicie nas zablokowała

Miałem nowe Cool J Ice Lambs, też zamszowe

Zwyczajnie wyrzuciliśmy je do śmieci, jak wczorajszą gazetę

Zgadnij kto potem się zjawił, X-Clan zadebiutował

Profesor X, wspaniały, w czerwieni, czerni i zieleni

z kluczem, lalusie, teraz to taki nowy trend

My do niego nie pasujemy, Crackas wydał nowy album Cactus

z czarnymi afrykańskimi symbolami i medalionami

reprezentującymi czarną siłę, a my nie wiedzieliśmy co to znaczy

Ja i mój ziom Howard chcieliśmy pójść do centrum handlowego z tym wszystkim

na szyi, jakbyśmy chcieli się tym popisać, nie mieliśmy w ogóle pojęcia,

że staliśmy się pośmiewiskiem, nawet w połowie nie jesteś czarny

nie powinieneś tego nosić; koleś pozwolił mi to załapać

a ten zegarek Flavor Flave, musimy go zabrać

Wszystko co pamiętam to spotkanie w piwnicy Manix’a

mówiliśmy jak bardzo tego nienawidzimy, naszej rasy, X-Clan to podchwycił

Przypomina mi się jak w 89′ ja i Kim zerwaliśmy po raz pierwszy,

próbowała do mnie wrócić ale w szkole pojawiła się ta czarna dziewczyna,

sądziła, że jestem wporzo, bo rapowałem, miała więc na mnie oko

O ironio, zgadnijcie jak miała na imię, nie zamierzam nawet mówić

w dodatku miała taki sam co jej kolor włosów, niebieskie oczy i piersi

Najseksowniejsza dziewczyna w naszej szkole, gdyby mi się z nią udało

nie tylko stałbym się bardziej popularny ale mógłbym też tym samym wkurzyć Kim

Niestety dostało mi się; miałem ją rzucić, ale to ona mnie rzuciła dla tamtego czarnego

gościa, to był ostatni raz kiedy widziałem i mówiłem do tej głupiej dumnej dziewczyny

Słyszałem ludzi jak mówili, że słyszeli nagranie, i że wcale nie jest tak źle

Ale było źle, wyróżniłem całą rasęi za to przepraszam

Myliłem się, bo nie ważne jaki kolor skóry ma dziewczyna, to nadal zwykła dziwka

[Chorus x2]

Dalej, powróćmy

żółtą brukowaną drogą aż do następnego epizodu

Podróżujcie ze mną do tego wspaniałego miejsca,

które kiedyś nazywałem domem

Leave a Reply

