Agnieszka Osiecka Agnieszka Osiecka – Ballada o dziewczynie co piła gorące mleko

Są małe stacje wielkich kolei,

Nieznane jak obce imiona,

Małe stacje wielkich kolei,

Jakiś napis i lampa zielona.

Na takiej stacji dawno już temu

Z daleka jadąc- daleko,

Widziałem dziewczynę w niebieskim szaliku,

Jak piła gorące mleko.

Teraz tamtędy nigdy nie jeżdżę

I miasto moje daleko,

A myślę czasami o tamtej dziewczynie,

Jak piła gorące mleko.

I nieraz chciałbym aby tu była-

Może to miało by sens.

Jak ona śmiesznie to mleko piła

Gapiąc się na mnie spod rzęs…

Mam swoje sprawy, inne podróże

I nie tamtędy droga.

Lubię ulice wesołe i długie

I kolorowe światła na rogach.

Może ma chłopca tamta dziewczyna,

Może wybrała się w świat.

Albo po prostu jest głupia,

Jak jej siedemnaście lat…

Z resztą to przecież nie ma znaczenia-

Mieszkam naprawdę daleko,

A myślę czasem o tamtej dziewczynie,

Jak piła gorące mleko…

I nieraz chciałbym, aby tu była-

Może to miało by sens.

Jak ona śmiesznie to mleko piła,

Gapiąc się na mnie spod rzęs…

Leave a Reply

